Sabtu, 26 Julai 2008

Dangdut

Bukan sahaja tarian Melayu yang saya minati. Saya juga berminat dengan satu lagi jenis tarian iaitu joget dangdut. Dangdut sudah menjadi kegemaran saya yang kedua semenjak saya berumur tujuh tahun. Saya bermula dengan goyangnya. Selepas itu, saya bergoyang sambil turun ke bawah.

Memang saya pemalu orangnya tetapi saya bukan sahaja berjoget dangdut di rumah. Saya juga pernah ke kelab masyarakat bersama kakak saya untuk Pesta Dangdutyang diadakan. Kadangkala, saya ke sana bersama abang-abang saya untuk berjoget di sana. Lagu-lagu yang sesuai untuk tarian dangdut adalah lagu-lagu yang dinyayikan oleh Inul Darastita. Inul adalah seorang selebriti yang terkenal di Indonesia. Bapa saya juga meminati lagu-lagu dangdut yang didendangkan Inul tetapi tidak pernah ke kelab masyarakat kerana leceh katanya. Saya sukakan Inul Darastita kerana dia sangat popular dan pandai bergelek.

Saksikan video Inul kalau awak tidak kenal siapa dia.

Tiada ulasan: