Sabtu, 26 Julai 2008

Suhaimi Yusof, Idolaku

Pelakon yang saya gemari ialah Suhaimi Yusof. Sudah lama saya meminatinya sampailah sekarang. Bukan sahaja dia seorang pelakon yang baik, dia juga seorang pengacara dan pelawak yang amat lucu. Saya tahu ada ramai pelawak di seluruh Singapura tetapi dia sahaja yang saya minati kerana dia adalah seorang pelawak nombor satu. Bila memandang wajahnya, teringat abang saya, Sharul yang berumur lapan belas tahun. Mukanya mirip Suhaimi Yusof.

Saya yakin yang Suhaimi Yusof boleh membuat seluruh Singapura ketawa walaupun negara ini ada bermacam-macam bangsa. Ini kerana Suhaimi boleh bertutur dan berlakon dalam Bahasa Inggeris. Setiap kali saya menonton cerita yang dibintangi Suhaimi, kami sekeluarga ketawa pecah perut. Tiada sesiapa yang boleh membuat kami sekeluarga ketawa kecuali Suhaimi atau abang saya yang kedua. Impian saya adalah berjumpa dengan Suhami Yusof. Kalau berpeluang bertemu dengannya, entah apa agaknya yang akan saya tanyakan.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

idola saya pun suhaimi yusof tau.