Isnin, 21 Julai 2008

Kegemaran Saya

Penari-penari Tufa Nur Ul-Haq
Kegemaran saya ialah menari tarian Melayu. Saya mula berminat dalam bidang tarian ini dua tahun yang lalu. Semenjak itu, saya telah mula mempelajari tarian Melayu. Guru tarian saya ialah kakak saya sendiri. Namanya Nur’ain. Dia berumur 19 tahun. Dia sudah mengajar tarian di Kelab Masyarakat Nanyang selama tiga tahun. Nama kumpulan tarian kami ialah Tufa Nur Ul-Haq. Kami mendapat ilham untuk nama ini daripada salah seorang kawan kakak saya.

Selalunya, saya menari dengan dua orang rakan saya yang bernama Aina dan Julia. Mereka sebaya dengan kakak saya. Selama ini, kami sudah membuat empat persembahan di sebuah rumah tumpangan orang-orang tua, Kelab Masyarakat Jurong, Chinatown dan juga sebuah majlis persandingan. Kami pernah menari tarian selendang dan tarian kipas.

Perkara yang paling saya suka tentang tarian Melayu ialah pakaian tradisional yang kami pakai. Namun, saya tidak berapa gemar memakai alat solek seperti bedak dan gincu kerana saya rimas dan sukar untuk menghilangkan bedak itu selepas persembahan.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sedap nama kumpulan awak!!Pandai la kawan kakak awak itu. Saya pun gemar menari.

Tanpa Nama berkata...

Saya pun suka menari tetapi saya takut terjatuh.