Isnin, 21 Julai 2008

Persembahan Untuk Warga Emas

Persembahan pertama saya di sebuah rumah tumpangan orang-orang tua. Nama tempat itu ialah Muhamadiyyah. Saya menari dengan dua orang penari sekumpulan dengan saya iaitu Aina dan Julia. Pakaian yang ditempah kami sungguh cantik. Kami juga memakai selendang untuk menari.

Sebagai persiapan untuk persembahan ini, kami telah berlatih lama. Kami selalu berlatih pada setiap hari Sabtu selama tiga jam setiap sesi. Sungguh penat! Kami membuat persembahan ini secara sukarela. Kami memilih tarian kipas kerana tarian ini senang dipersembahkan dan mudah untuk saya ingati. Kami tidak terima apa-apa bayaran kerana tujuan kami ialah menghiburkan warga emas itu dengan sukarela.

Sewaktu saya mempersembahkan tarian kipas itu, saya rasa gembira tetapi sedikit gementar kerana ramai warga emas yang sedang menonton kami. Mereka kelihatan seronok menonton persembahan kami. Kami pilih tempat ini setelah kami mendapat undangan untuk membuat persembahan tarian. Saya rasa saya ingin pergi ke sana lagi kalau kami memdapat undangan. Melalui pengalaman ini, saya mempelajari yang kita harus menjaga orang tua untuk membalas jasa mereka.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

WOW!! Baik sungguh awak, terhadap orang-orang tua di sana!! Tidak sangka awak sebaik itu!!HEHE!!

Tanpa Nama berkata...

Ini merupakan sumbangan kepada masyarakat. Bagus!

Tanpa Nama berkata...

syiokkan awak boleh tolong orang di sana