Khamis, 24 Julai 2008

Berjoget di sekolah? Ish, malulah!


Saya tidak suka menari di sekolah kerana sungguh ramai rakan-rakan sekolah. Saya sangat malu untuk berjoget di hadapan satu sekolah. Semasa saya darjah empat, saya pernah berjoget di hadapan sekolah bersama rakan-rakan sedarjah. Kami berjoget bersungguh-sungguh. Walaupun kami menari ramai-ramai, saya tetap berasa malu.

Sekarang saya tidak pernah berjoget di hadapan sekolah. Sungguh malu! Yang menghairankan, saya suka berjoget di luar. Saya harus berjoget dengan baik kerana saya tidak akan memalukan kakak saya. Takut-takut kkalau orang kata dia bukan pelatih yang handal.

Selama ini, saya sudah beroget di luar sebanyak empat kali. Sungguh menarik membuat persembahan untuk khalayak ramai. Orang-orang yang berada di tempat itu tersenyum melihat kami menari. Sebab itulah saya suka menari di hadapan orang-orang yang tidak saya kenali.

Pada Hari Keharmonian Kaum, sekolah saya telah mengadakan pesta. Salah satu acara yang diadakan ialah belajar menari tarian beberapa bangsa yang lain. Saya tidak sempat mengambil bahagian. Ketika saya berada di situ, saya hanya menonton mereka yang sedang menari. Sungguh menggembirakan dapat menonton orang lain menari dengan senyuman mereka. Saya pasti mereka berasa gembira dengan aktiviti yang ada pada masa itu.

Kalaulah mereka dapat menyaksikan saya menari, barulah mereka tahu tentang bakat terpendam saya!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ala asal nak malu malu ??????~

Tanpa Nama berkata...

jangan la malu

Tanpa Nama berkata...

Apa hendak dimalukan? Menari sahajalah. Biar orang tahu akan bakat awak itu.